När väl seglarna kommit i mål och tävlingen avslutats vände sig Volvo Ocean Race till ROST och vår Creative Director Johan Ronnestam med uppdraget att få storyn kring tävlingen att komma till liv.
Volvo Ocean Race är en av världens tuffaste tävlingar, där seglare sätter sina liv på spel, och det är svårt att på riktigt förstå allvaret och vikten av tävlingen. Vi ville skapa en bok som verkligen hyllar Volvo Ocean Race - en bok som får folk att känna havets kraft och se passionen, engagemanget och hängivelsen hos de tävlande.
Once the sailors had crossed the finish line, Volvo Ocean Race turned to ROST and our Creative Director Johan Ronnestam to bring the story to life.
The Volvo Ocean Race is one of the toughest competitions on this planet where sailors risk their lives, and it is hard to really understand the importance of the race. We wanted to create a book that truly celebrated the Volvo Ocean Race and made people feel the power of the ocean and see the passion, obsession and dedication of the sailors.
Kund:
Volvo Ocean Race
Projektgrupp:
Creative Direction, Story & Art Direction: Johan Ronnestam
Projektledare: Caroline Karlström
Copywriter: Matt Carey
Leverabler:
Koncept, story och design av boken