Oftast när man säger Kinnarps, tänker folk på kontorsstolar. Det fick oss att tänka på att silhuetten av en kontorsstol går att känna igen på flera mils avstånd - något som sen ledde fram till vår idé och konceptet för Kinnarps monter på Stockholm Furniture & Light Fair 2017 - en monter som tilldelades Editor’s Choice Award 2017 för bästa monter.
Vi presenterade en monokrom, semi-transparent lösning där besökarna själva blev en del av upplevelsen. Vårt mål var att montern skulle leda till samtal och dialog, en yta där människor fick uppleva och dela idéer. En plats där Kinnarps expertis inom design och produktion av arbetsplatslösningar lyste igenom och skapade en atmosfär för kreativitet, produktivitet och innovation.
When people think of Kinnarps they think of an office chair, which led us to the thought that silhouettes of office chairs are recognisable from miles away. That specific observation transformed into our idea for Kinnarp's stand at the Stockholm Furniture & Light Fair 2017 - a stand that awarded Kinnarps the ”Editor’s Choice Award” for Best Stand.
We presented a monochrome colored, semi-transparent construction where the visitors were part of the experience. We wanted the stand to be a conversation starter, a space where people experienced things and shared ideas. A space where the expertise in producing great workspaces shone through and created an atmosphere for creativity, productivity and innovation.
Kund:
Kinnarps
Projektgrupp:
Creative Direction & Inredningsdesign: Johan Ronnestam
Arkitekter: Förstberg & Ling
Projektledare: Caroline Karlström
Foto: Åke E:son Lindman
Leverabler:
Creative Direction, Arkitektur, Inredningsdesign, Print, Möbeldesign, Monterdesign, Retailupplevelse