Svenska Spel är det största spelföretaget i norra Europa. De vände sig till Johan Ronnestam för att skapa en visionär prototyp med syftet att guida dem in i framtiden och förutse effekten av digitalisering på företaget. ROST levererade en prototyp som definierade framtiden för Svenska Spels affär och interaktionen med framtida kunder. Projektet, som var klart under 2011, blev grunden i det infrastruktur- och varumärkesarbetet som genomfördes därefter.
Svenska Spel, the largest gaming company in the north of Europe, turned to Johan Ronnestam to create a visionary prototype that was to guide Svenska Spel into the future and forecast the effect of digitalization on their business. ROST delivered a prototype that defined the future of Svenska Spel's business and their interactions with future customers. The project, delivered in 2011, became the foundation for the coming changes to infrastructure and brand guidelines.
Kund:
Svenska Spel
Projektgrupp:
Strategi, Creative Direction, Art Direction: Johan Ronnestam
UX & Design: Daniel Stridsberg
Designer: Jonas Theder
Projektledare: Caroline Karlström
Leverabler:
Strategi, Digital Varumärkesguidlines, Design och UX.