Visuell strategi

Visuell strategi

Visuell strategi

Visuell strategi

Mountain Works är ett svenskt modemärke med produkter som inspirerar människor till att utforska och vistas utomhus. Mountain Works var ute efter en ny tonalitet i deras bildmanér för att användas i marknadsföring, i showrooms och i butik. De ville att fotografierna skulle kommunicera en tydlig urban look.

Johan Ronnestam, Creative Director i projektet, inspirerades av den ikoniska fotografen Richard Avedon, och samarbetade med fotografen Andreas Lûbeck för att skapa det nya bildmanéret. Resultatet blev skarpt, differentierande och känslostarkt - foton som tilltalar den moderna konsumenten som kan relatera till Skandinavisk design.

Mountain Works is a Swedish outdoor fashion brand creating products that motivate people to explore the outdoor world. Mountain Works was looking for a new tonality in their hero photos to be used in advertising, showrooms and at point of sales. The client wanted the photos to communicate a strong urban look. 

Inspired by the iconic photographer Richard Avedon, creative director Johan Ronnestam worked together with photographer Andreas Lübeck to create the new look. The result is crisp, differentiating and emotionally strong - appealing to the modern consumer who relates to Scandinavian design.

Kund:

Mountain Works

Projektgrupp:

Creative Direction & Art Direction: Johan Ronnestam
Fotograf: Andreas Lûbeck

Leverabler:

Visuell varumärkesstrategi, Art Direction och Foto

Other projects

Fler projekt